gone daddy gone

igår kom jag hem efter 5 dagar på öland! åkte hem över helgen på fredagen m isabel, åkte tillbaka på söndagen m becka.
vi båda är äckligt rädda för småkryp, och jag och pappa gick ner för att leta småkryp i lillstugan. inte ett djur efter vi vart där. sen går jag och becka ner med sängkläder och packning. det första, en spindel i tygskunket som används som dörr. efter 5 minuter, lyckas becka döda spindlen. vi andas ut. nehe, då sitter det en säkert 7-8 cm stor nattfjäril i gardinen, där vi ska sova. då sprang vi upp och sov i stugan istället. så där sov vi hela veckan. och vi har cyklat, mött en ko och ett får på vägen, flera jättesniglar, varit i sandvik, åkt bil, kollat på MTV och paradise hotel, och varit på loppisar. har vart riktigt mysigt.

var på städhumör igårkväll. så möblerade om i mitt rum, nu är det mycket snyggare, gillar det. och rensade i sminkrummet. akvariet fick sig en riktig makeover, alla alger är borta, bytte allt vatten, och upptäckte även att mina två guldfiskar har ätit upp malen. sadistfiskar!
och idag följde jag m becka in t stan, köpte ett apsnyggt silvrigt armband på JC för 10kr, tack för rabatten säger jag, ett par snygga höstskor, ett par orangea shorts/hotpants fr Gina och en stor svart ring fr HM. sen hämtade brorsan mig i stan och vi åkte t akvarielandet. var där i en och en halvtimme, dels för att det var två som köpte en jävla massa fisk, för några tusenlappar. sen tog det tid när min bror och ägaren börjar snacka fiskar och sånt. men för min del blev det fyra Molly Silver fiskar. det är vita och mycket fina, och en håv. mattias köpte delfinfiskar.
och två cheeseburgare blev det på vägen hem. ikväll blir det ett litet harry potter maraton m becka. vi har 3 och 4an. ananrs blir det andra bra filmer!

Linnea.

what is happening

dessa förbannade KRYP!! var ute och pratade i telefon i 4 minuter. kommer in och sätter mig i fåtöljen, då känner jag att det börjar krypa på ryggen, och jag hoppar upp och börjar skaka tröjan, och ut ramlar en fet brun skalbagge!!! vad i helvete gör den i min tröja!? hatar kryp. och spindlar BLÄ. ville bara få det ur mig. och att isabel kommer imon. yesyes. då blir det många cykelturer till sandvik och många piggelin :)
nu ska jag läsa Star och god natt!

i heard of a girl

nu är det måndag. ädret är allt annat än bra. kallt och molnigt och lite regn då och då. har inte gjort något idag, mer än att jag följde m pappa t löttorp. såg att det var cirkus där idag kl 7, så det ska jag och pappa gå på! haha.
kollade på Disturbia för typ 5e gången igår m pappa, fortf lika bra, däremot satt det en spindel i gardinen i rummer jag sover i, och den var större än i förrgår! åh hatar spindlar!!! lekte lite i photobooth på macen, i brist på annat. haha. bra att jag kan underhålla mig själv. läser förövrigt boken "star" av pamela anderson, mycket bra bok ! har sträckläst 100 sidor. så läs den.

someone like you

tredje kvällen på öland. kom till knisa, där vår stuga ligger, halv nio i fredagskväll. åt tacopaj.
lördagen tillbringade vi en del i bilen, åkte till löttorp, jag köpte en fin svart liten väska för 25kr på röda korset. och något loppis, men blev inget mer. va i stugan resten av dan, kollade färdig på säsong 8 av scrubs. fick lite tårar i ögonen på sista avsnittet, för alltid.
på kvällen cyklade vi till fiskrestaurangen i hamnen i sandvik. för min del blev det kycklingkebab, mycket gott. kollade på king kong på kvällen, och i slutet, typ 20 minuter kvar, ser jag att det kryper något stort svart på golvet. fick lite åanik, och väckte pappa, och spindlen är borta, men kom fram igen, och då vart papap frame m flugsmällaren! kunde inte kolla färdigt på filmen sen, men men. och idag. sov till elva, förbannat skönt! kollade lite på tv, sen åkte jag och mamma t sandvik och duschade, duschen i stugan är inte min favorit. sen vid ett kom min bror och hans fyra kompisar, då grillade vi, och körde sen in han och en kompis t borgholm, gick där och åt mycket god glass! 3 kulor, marabou, dumle och bounty! mums. körde lite småvägar. och har inte gjort så mycket mer, mer än att jag och pappa tog en liten fotorunda på cykel, blev ner till sandvik, fick inte så många bra kort. inte de jag ville få. och nu är vi tillbaka, ska kolla på Disturbia, en av mina favoritfilmer.
och på tisdag komemr isabel, wuhu!

inspired by

inspiration fr diverse bloggar och hemsidor.

one of those nights

onsdag. steg upp tio i 9. alldeles för tidigt. pappa kom drygt en timme senare, och idag började mitt sommarjobb.
vilket jag upptäckte var tråkigt och det kommer ta tid. till min fasa är det ungefär 75 timmar kvar, vilket jag inte trodde, har alltid trott 40 timmar, men nejnej. men jobbet är att måla staket. det är stort. 4.5h tog det att måla en 1/4. och det ska målas två gånger, in och utvändigt. do the math. men fick hjälp av söta ungen nathalie, så det gick lite fortare. men ändå. imon ska jag tillbaka och samtidigt vara lite barnvakt, lär väl har barnen runt mig, men bara trevligt m sällskap.
var i växjö en runda me pappa, en vanlig tur vi gör hemmakväll & media markt, blev city gross idag me. och med oss hem, filmerna spartacus och gladiator, heroes s2, digitalFoto, body lotion och en deo. glad över heroes! älskar det, men har ändå inte kollat färdigt på hela säsong2, än. men nu jävla, efter scrubs och nip/tuck. tar med det t öland.
och så har jag första gradens brännskada sa min mamma. det är ju kul å höra. jag har blåsor och pigmentfläckar över hela ryggen, lite blåsor på bröstet. och byter skinn håller jag me på att göra. råkade dra bort skinn innan, då förstod jag att det var blåsor. så nu gör det ont.
men ska trösta mig med pepsi kitkat och scrubs s8.

W

take my hand and we will runaway

vilken dag. tisdag 7ejuli. får gratta min bror på 23 års dagen!
klockan ringde kvart över elva, jag snosade t halv tolv. lagade mat till bror och pappa.
följde sedan med ner och städade på papaps kontor+toalett, och hämtade min mobil som vart på lagning.
hoppas bara den funkar som den ska nu. vilket den gör än så länge.
när jag kom hem kollade på jag gårdagens avsnitt av lipstick jungle. och sedan var det dags med rensning och organisering av externa och datorn. var färdig vid halv 23.30. satt inte hela tiden, hann fira brorsan emellan med. men det tog sin tid. och har hunnit med två ½ avsnitt av scrubs s8, känns lustigt att det är sista säsongen.
har lyssnat på en och samma spellista på spotify, en del låtar börjar bli lite tjatiga, men har även hittat ny musik, som the cab! jävlar vilket underbart band! take my hand - underbar. och att  de låter som fall out boy gör de inte sämre!

men det är nog dags att sova, catch some z's, ska upp vid halv niotiden och sedan börja måla staket!

love me to pieces

sitter bara här vid datorn och degar. kunde gjort något annat för längesen. men får bilder av becka från halmstad, och är avundsjuk på matilda som ska till tivolirock på lördag och se erik hassle igen! och sugarplum fairy, miss li och många fler! kan inte åka, då jag ska till öland! surt måste jag säga!
men ska väl gå upp snart och äta min jordgubbar. och funderar på att köpa ett par cykelbyxor. låter hemskt å skriva och säga cykelbyxor, men det ser förbannat skönt ut och matcha det rätt kan det bli snyggt, såsom elin kling. så jag ska nog slå till. och ett nagellack i färgen nude.
och söker på lite hassle på youtube och hittar nya underbara låtar. längtar tills hans album komemr ut, 11 augusti. ska nog in och förboka det!

the most beautiful place

jag och mamma var och hälsade på mormor och morfar i deras stuga på haväng. som förövrigt är sveriges vackraste plats, och österlen överhuvudtaget. trivs där. och åt smultron för första gången iår, och åt de godaste jordgubbarna jag någonsin ätit, odlade på österlen.

four girls in a tent

1. en glad linnea kl 7.00 på bussen till halmstad. 2. en brun emelie på tylösand. 3. vårt tremannatält på karlstorps camping 4. becka sofie och emelie, på kvällen, för våran sista bussresa 5. en röd linnéa, efter en dag på stranden
6. stekte på tylösand på lördagen m killarna. 7. och såhär snygg var min rygg efter halmstad. framsidan ser ungefär likdan ut, om inte mer rosa/lila.

W

peace and love in pictures

1. tora och jag 2. matilda jag och tora, resesällskapet 3. milow
4. erik hassle 5. mando diao 6. sugarplum fairy 6. grön bikini jag köpte på cubus

rock that body

imorse blev jag väckt av isabel, ett fint, vakna nu så va kan göra något :)
hon kom till mig 20 minuter senare. och brun var hon! efter två veckor i kroatien, kul att träffas igen!
snackade några timmar om allt som hänt här hemma, och vad hon har gjort, sen bakade vi våra klassiska chokladmuffins. de ska ätas med sked, och må illa ska man göra efter en muffins. det är chokladmuffins à la linnea och isabel! mycket goda. kollade på hannibal rising, vidrig film, men bra.
vid 4 stack jag och pappa in t stan och mötte upp mamma. gick och kollade på lägenhet, eller det var bara kök och badrum som visades, men kollade lite hur det kommer se ut. nybyggda lägenheter mitt i stan, ovanför tegner. fast vill inte flytta. trivs i alvesta, har mina kompisar här. men visst lockar det lite, men älskar mitt hus. så får se.
åt på mcd på vägen hem. och annars har jag laddat upp en massa bilder från peace and love och halmstad på facebook.
kommer några på bloggen alldeles strax.

let me turn you right

har varit en bra helg den här helgen också.
kl 7 i fredags morse åkte jag emelie becka och sofie buss till halmstad! kom dit vid 9, tog bussen ut t karlstorps camping, och checkade in med vårt tält. förövrigt var det den drygaste människan i receptionen. vi slog upp tältet på 10 minuter, och slängde in alla grejer. bytte om till bikini och gick till tylösand. slog oss ner, becka m sin strandstol, emelie hyrde en stol, och jag och sofie på våra handdukar. låg och stekte från 11 - 5. och jag med noll pigment, var röd som en kokt kräfta och rosa som en gris. jag har brände mig överallt. hela benen, halsen armhålorna, ryggen ska vi inte tala om! jag har en vit bikini på ryggen. och bröstet är rosa/lila. och lite fläckigt är det på hela kroppen. kan upplysa om att det gör ont, fruktansvärt ont.
på kvällen åkte vi in till halmstad och åt på mcd, och gick runt lite, åkte t brottet, satt på stranden, försökte få tag i våra killkompisar, utan resultat, så åkte tillbaka till campingen, var fest på hela campingen, men efter 10 minuter ringde killarna och vi stack dit, till brottet. var där en stund, sen gick jag rebecka och sofie en runda, träffade på några sköna göteborgare, gick långt som fan, och sen gick vi tre tillbaka, och stannade en stund. och vi började gå mot campingen, jag och sofie var för snåla för att betala 50 spänn för nattbusen, så vi traskade på mot campingen, 6 km var det. men det var det värt.
fixade inne i tältet när vi kom tillbaka, kan säga att vid var 4 st i ett tremannatält, med packningen och beckas stora resväska (!). men det gick. snackade en stund, sen somnade vi allihopa. vaknade senare av våra tältgrannar som inte höll käften. de lät likadant när vi vaknade på morgonen. åt choklad t frukost och plockade ihop tältet och allt sånt. checkade ut, och beckas mamma kom, och vi packade in där. sen åkte vi buss in t halmstad, åt en cheeseburgare, köpte en bikini och två mascaror. emelie och sofie åkte hem vid halv ett, jag och becka åkte till tylösand. stekte några timmar, smörjde in mig me spf 50, och solade me tröja på, likförbannat brände jag mig mer. var på stranden m andersson filip, eken, tobbe och offe.
sen åkte jag och becka hem vid femtiden. somnade i bilen, och kom hem till alvesta, möttes av dåligt väder. så vi åkte iväg en bra helg, var närmare 30 grader i halmstad.
härligt.
och igår sov becka hos mig, vå målade naglarna, och började koll på troja, vi somnade vid ett och vaknade idag vid tolv. kollade färdigt på troja, 2h, och sen blev det sagan om ringen. så vi låg i soffan hela dan. härligt.

if you want me

kan summera min helg på peace and love förra helgen! 25-28 juni.
började med tåg vid halv sju upp t borlänge, tog fem timmar, själv. den sista timmen blev jag extremt uttråkad.
men matilda och tora mötte mig på stationen 20 minuter efter att jag kommit upp. fixade band och allt, och stack till tältet.
vi sov i ett tremannatält, lite trångt m allt packning, men det gick. förutom att det var 50 grader i tältet när vi vaknade. inte mysigt, och när inte man inte har tillgång t dusch bara sådär. men det gick. sov 3 timmar per natt ungefär. jag var inte trött på hela resan, men när jag väl kom hem så. i 30 graders värme stod vi och hoppade till ungefär 14 olika artister.
bäst var erik hassle! sugarplum fairy, mando diao och milow! miss li är ju underbar på scen! såg en kvart på gentleman's konsert, men den var mycket bra ändå. såg lars winnerbäck 3 ggr, lite för mycket blev det för min del. men det var en riktigt bra helg, och det blir peace and love nästa år igen!