Inför Tjejmilen

Läste här: http://metromode.se/halsa/2016/05/18/vagen-till-milen-trana-med-metro-mode-infor-tjejmilen-2016/
 
och tänkte att jag själv skulle svara på dem frågorna, för iår firar jag och mamma 5-årsjubileum på Tjejmilen och jag ska slå mitt personliga rekord på milen. Just nu ligger det på 57 och nånting men iår ska jag under 55.
 
LÖPARBAKGRUND: Vann många korta lopp när jag var liten, fick astma varenda gång. Började springa "på riktigt" 2012, efter Vårruset och inför Tjejmilen. När jag var yngre fick jag astma efter 100 meter.
DET HÄR VILL JAG FÖRBÄTTRA: Hastighet på min löpning, springa snabbare.
MITT FAVORITPASS: Distans. Ha en bestämd runda och sen köra den. Känner mig alldeles för väl för att kunna springa en runda där jag kan vika av tidigare, då gör jag gärna det.
DET MEST UTMANANDE MED LÖPNING ÄR: Att våga utmana mig själv. Min lathet finns med under hela löppasset, fast jag faktiskt har tagit mig ut. Mer intervaller, göra 10 st istället för 8 st för jag vet att jag har lite mer att ge. Och att inte ge upp.
MITT MÅL MED TJEJMILEN: Som jag började med att skriva, jag ska runt på under 55 min. Drömmen hade varit att landa på 50 nånting, men tror jag är för optimisk, men jag vet aldrig!
 
Hoppas jag kan inspirera någon av mina få läsare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0