what's my favourite colour?

 YELLOW. det får mig osökt att tänka på citron. och min lilla mani som har vuxit fram i mig de senaste dagarna. det börjar ju äntligen bli sol, inte en enda svensk är ledsen över detta, och då är det ju dags att ta tag i den där stora balkongen vi har. och visst har jag gjort det. i den mån att vi har köpt ett citronträd och en paprika-växt. paprika finns redan, ska bara vänta ut bekämpningsmedlena. citronen är pyttesmå och de är gröna. MEN det slutade ju inte här. för innan de här växterna hade jag ju även sex olika kryddor och en sallads-planta, och där började det. så nu kära läsare har jag i mitt huvud fått för mig att jag ska balkong-odla och jag börjar stort. fick en paprikaplanta och en physalisplanta (!!), och sen vill jag ju inte sluta där, (är numera med i blomsterlandets medlemsklubb), så jag köpte mig en tomatplanta och lyssna nu, blåbär!!! är så löjligt nöjd över detta, och jag ska ta hand om växterna som om de vore mina barn. vet inte om det här blev ett sammahängande inlägg, men ni förstår nog. jag ska i alla fall odla ätbara saker så det står härliga till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0