listen to the good things

när jag i veckan bröt ihop på jobbet, bestämde jag mig för att andas någon extra gång och inte lyssna på de som blir irriterade och säger otrevliga saker. utan istället lyssna på de som faktiskt hjälper en. där en väldigt fin kollega erbjuder sin hjälp i 45 min, och åker ifrån sitt, och de 45 minuterna var allt som behövdes. lyssna på de gästerna som frågar om jag behöver hjälp och säger att jag gör ett bra jobb. det blir så mycket lättare i livet om jag istället tar till mig de fina kommentarerna och gesterna än att lyssna på de som inte ger något utan bara tar energi. det är min livslärdom den här veckan. och det har hjälpt, släppte det ganska så fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0