Just like everybody Else

Jag tror jag vill vara den där människan, rutin-människan. Att ha små rutinersom kanske gör livet lite lättare eller bara lite bättre. Som att varje lördag-morgon köpa nybakade frallor. Eller tända fyra ljus (så många ljusstakar har jag just nu i mitt rum) varje kväll innan man ska somna, för att skapa någon slags harmoni. Varje morgon gå upp en halvtimme innan den vanliga tiden, sitta vid köksbordet och lära morgon-tidningen med en kopp te. Och att kunna läsa en bok innan läggdags, ha den disciplinen att stänga av dator och mobil en halvtimme-timme innan sovdags. Men sen inser jag att jag inte är den personen, för fem öre. Istället för att läsa de fem olika böckerna som ligger på mitt nattduksbord kollar jag hellre ett 20 minutersavsnitt av favoritserien. Jag tänder det vanilj-doftljus jag har, när jag kommer på mig själv att det kanske skulle bara mysigt. Den där lördagsfrukosten blir till en dyr söndagsfrukost en gång i månaden istället. Och att gå upp en halvtimme tidigare på morgonen, det skulle aldrig hända. Istället sover jag så att jag får en minut över på morgonen. Men den där rutin-människan kanske kommer till mig på morgonen. Jag har exakta tidsplaner på 35 min vad jag ska hinna. Och jag är alltid 3 minuter för sen till att köra bilen, varenda gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0