nothing else but you and I

semestern har kommit. den kom i fredags. den börjades med en utgång. i följd av en annan utgång, i en annan stad. närmare bestämt borgholm. jag och systern tog bilen, åkte till stugan, där var mina föräldrar, brorsan, lina och robin. vi fem satte oss i en bil, åkte ner till strand och dansade och drack röd sommar. en bra kväll ! och sen dess har jag varit på öland. kära öland, eller kära stuga, i Knisa. stugan som är primitiv, dålig teckning, inget avlopp, cykelavstånd till havet. hur skönt det faktiskt är att lämna telefonen i stugan, och cykla iväg 1.2 mil, utmed havet och känna solen ge min bleka kropp lite färg. åka till den lokala ica-handlaren, kolla på fina hus, drömma om en egen liten stuga, besöka karamell-kokerier, fika, gårdbutiker, loppis. spela kort-spel och yatzy tills alla är alldeles för trötta. sitta med en bok och ett glas rosé. livet på öland är ett rätt bra. men imon lämnar jag det, för då bär det av mot hufvudstaden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0