these things will never get out of my head

det här med nyårslöften, funkar de? är det inte samma varje år? det är viktnedgång, mer hälsosamt, göra saker som man vill själv, göra roliga saker, ta bort negativa tankr och personer runt om en som gör en negativ? iofs har jag inga sådana personer, jag umgås med de jag vill, och de jag trivs med. och det här med viktnedgång och hälsosamt, har haft samma mönster i tre år. under perioden feb/mars och fram till mitten av maj, då är det träning, äta efter Gi eller LCHF, vara duktig, se resultat, och inse att man faktiskt mår bra. sen kommer det, mitten av maj, då allt rasar. godiset kommer ifatt en, latheten kommer, skyller på jobb och noll fritid. sommarn kommer, vem vill gå på gymmet på sommarn? det är bara att inse att det aldrig kommer att hända mig. den där kroppen man hade några månader tidigare, den är borta, pga av lathet och ett invant mönster. det är lättare att tänka, att NU JÄVLAR ska det hålla i sig. men för min del är det bara tankar. men har numera godisförbud fram till den 24e feb. och eftersom ett träningsfreak ska me på resan, ska hon nog få ta o dra upp våra lata asses och göra något. det ska nog gå ! och ta bort negativa tankar, det kommer inte hända, eller rättare sagt få bort den här ångesten som har gnagit i kroppen sedan studenten. att aldrig riktigt veta. som, vad ska jag göra till sommarn, när jag är hemma ? vad händer till hösten ? men sådana tankar försöker jag få bort så mycket som möjligt, mitt nyårslöfte får väl bli lite att leva i nuet. har en tendens att alltid tänka steget före. typ så att jag redan planerar min nästa resa ? när jag inte ens kommit iväg på våran livs resa. carpe diem. och för att sätta upp ett hyfsat rimligt mål ska jag börja med träning den 8e januari, bara för att det kändes som ett bra datum. och nu när jag ändå tränar hyfsat mycket genom att stå på scen tre gg i veckan kanske man kan göra något åt kosten också ? och sen får väl det andra komma när det kommer. så några mål 2013 har jag inte direkt, mer än att jag ska besöka 4 nya länder. vilket jag också kommer göra, sådär då va de nyårslöftet fixat ! förra året hade jag även då halvorimliga mål, som absolut inte blev av. som att flytta hemifrån. sitter fortfarande i samma säng som jag suttit i i snart tre år. jag skulle besöka fem nya länder, jag besökte ett, men däremot reste jag, till länder jag varit innan och platser, men platser som inte går att tröttna på, då de känns som nya varenda gång jag är där. men nu är det ändå ett nytt år. få se vart jag sitter om exakt ett år. förhoppningsvis i en stuga i Åre eller en sekelskiftslägenhet i Malmö eller Lund. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0