new life

ni vet den där meningen man drar för sig själv varenda söndagkväll, "imorgon börjar mitt nya liv", ? Mitt nya liv började för tre veckor sen. Den dagen jag "på riktigt" började mitt vikariat på en restaurang i Ljungby. och jag där pratade med en kollega och kocken om allergier och allt sånt. och jag då fick reda på en svamp vi har i kroppen, men som kan växa och ställa till med problem. då läste jag om det här när jag kom hem, och insåg att jag hade alla symtom utom 4 st, i princip. så då var det bara att börja läsa vad jag skulle göra för att bli av med det här, som kan ta upp till ett år, men jag kommer må bättre på vägen. så nu har jag bytt ut min favoritaffär Apoteket till Hälsokost. så nu, på 22 dagar har jag inte ätit godis, inget alls, och det har varit svårt! ätit ungeför två desserter, tackar inte nej om jag blir bjuden. annars har jag undvikit socker så gott det går, och det är inte lätt ska ni veta. för det är socker överallt. i bröd, i creme fraiche, i sweet chili och det mesta man kan tänka sig. på tre veckor har jag inte använt kortison eller antibiotika. och det går utmärkt, bättre än jag trodde. kortisonen är utbytt till en strutssalva. en ekologisk ögonbalsam till mina torra partier runt ögonen. jag är i början på en detox-kur som pågår i 20 dagar. och aldrig i hela mitt liv har jag varit så kissnödig. hela. tiden. frukost-vanorna är utbytta, nu är det ekologisk a-fil, blåbär fr skogen, sockerfri nyckehålsmärkt müsli, linfrön och solrosfrön. och mina russin, de ger jag aldrig upp. koffeinet har jag bytt ut mot koffeinfritt te. det går faktiskt bättre än väntat, dock jag kan sakna en kopp earl grey.. men det får bli inom en framtid. det här är mitt nya liv, på riktigt. kommentarer jag ofta får, är varför jag inte äter socker och hur kan du inte göra det, "vad duktigt du är" med en lätt klappa på huvudet-ton. men min mamma, hon är stolt över mig. och jag är stolt över mig själv, att jag faktiskt klarar mig från att den där fantasiska geishan som ligger framför mig vid kassan. för sisådär 23 dagar sen tryckte jag i mig en hemmakvälls-påse utan problem. åt godis för att hålla humöret och tröttheten borta. åt choklad varannan dag. vit pasta i mängder.
   mitt nya liv blir helt komplett när jag få in en regelbunden träning också, men det kommer. mina framtidsmål just nu, är givetvis att bli frisk, men att bli av med sockerberoendet helt, sluta äta fläskkött, klara mig utan koffein, och istället "unna mig", när jag verkligen vill. som en lördagmorgon, en kopp te, eller en efterrätt efter en god middag. det ska vara gott, inte tvingat. så det här är jag, och ska göra så mycket jag kan för att fortsätta. och när det även visar sig på zinterapin gör mig ännu mer triggad. nästan alla stresshormoner har försvunnit, min tunntarm är "mjukare", känns på zonerna, och hela jag är lugnare. Jag har annars en lätt tendens att sluta efter 1,5 månad. men det här ska fortsätta, om jag vill hålla mig borta från magproblem, tarmproblem, matsmältningssvårigheter, kliande ögon, eksem, överkänslighet, allergier, klåda, insomnia m.m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0