past on

dagarna går. veckorna går. men ingen sol får vi ändå. vart i helvete är det för moln som ligger och häckar över Småland? vad svensk jag blev nu. men det är ett förbannat bra samtalsämne. det här trista, kalla, ruggiga novembervädret. har räddat mig i många sociala sammanhang. som sagt. veckan gick fort, vet knappt vad jag har hunnit med. jo, en tur till Huseby julmarknad. med så mycket folk och vi fick stå alldeles för långt ifrån markanden. och det var kallt och mörkt att gå. köpte mig en tomte, polkagrisar och annat gott, en julkrans och en julkorv. för 130 kr. ja, ni läste rätt. jag och rebecka tänkte, ja men vi delar på en. "vi tar den", säger jag efter ett provsmak. ja, då blir det 130 kr. då är det bara att fråga, tar ni kort? och snällt betala. 
och annars? blev inringd för jobb på fredagen. servering på begravning. någonstans utanför Ljungby. nervös som attans var jag. och givetvis servering med köttfat. vilket inebär en stor bricka med kött på vänsterarmen, och allt ska serveras från vänster. but i NAILED it. blev stolt över mig själv. min sociala fobi var det bara att tackla, den fick inte komma fram. och jag jobbade med folk jag aldrig jobbat med innan. så det kändes mycket bra! men efter detta framsteg var det bara att åka tillbaka till Ryssby. där stod jag i baren och öppnade öl och blandade drinkar. riktigt kul kväll! så efter 17 timmars jobb, där jag fick sitta enbart när jag körde bil, var mina ben bra möra. men det är bara att vänja sig, nästa vecka börjar julborden. och då är det en hel helg med jobb som gäller och jag flytter ut till ryssby under några dagar. stay tuned

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0