new york, i will always love u

tiden bara flyger iväg. bara en sån sak, att här sitter jag en torsdag, med New york bakom mig. för två veckor sen satt jag i samma säng, fast med new york framför mig. spenderade fyra nätter i new york med min underbara syster, där stress var efternamnet. ut och in ur affärer, köer överallt. 30 grader. men på nåt sätt var det charmigt. att gå en hel dag och tänka på hur ful man känner sig, hur ens hår kan få en att känna sig som en hobo. hur killarna på abercrombie & fitch kan få en att känna sig som en plastpåse. (för er som inte vet, är ALLA snygga i de affärerna. oftast i bar överkropp.) men för att sedan inte bry sig om hur man ser ut när man känner sig så, utan istället köpa en massa fina grejer som lyfter upp det. och frossa i världens bästa chokladfondue, Max Brenner, i love u. som om inte shoppingen var nog första dagen blev det även det den andra och den fjärde. den tredje dagen var det sol sol sol, 30 grader, 25 grader redan halv nio på morgonen. då startade vi dagen med en pw, på då 30 cm breda trottoarerna de har i förorten. för vi flyttade ut till scarsdale. mysigt. två snapples, en bagel och lite kakdeg blev det äran att bli. hängde på familjens country club några timmar och fick sol. hur gött? frossade i oss ännu mer mat på kvällen, när jag anna och char åt på cheesecake factory, ännu ett fantastiskt efterrättsställe. nachostallriken är seriöst to die for. och den är förrätt, med 1530 cal. (för det skriver de ut överallt.) åt god cheeseburgare och avslutade med en raspberry/lime cheesecake. ja, vi dog lite. sög in oss det sista av manhattans atmosfär och alla avgaser innan vi begav hos hemåt. mot en flygresa from hell. (mycket hemska ord i texten.) men när en man ringer när vi ska starta, har uppknäppta byxor som han dessutom stoppade handen i, var stressad, tog upp biblen och börja be, gå in på toaletten med mystiska folieknyten, så får man sina misstankar (inget rasistiskt), men vi klarade oss ändå. sov hela vägen, så förbannat skönt. och ingen jet lag har jag heller, prisa gudarna för det! vi avslutade vår resa md samma sätt som vi började (nästan) shoppade det sista på Zara på Londons flygplats. varför inte? och det första vi gjorde i sverige? åt mat på Ikea. PEACE OUT

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi gör en favorit i repris i november

2012-06-01 @ 15:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0