walking in a winterwonder land

idag, eller igår, var det måndag. insåg att klockan är över 12, jag ska jobba imon, men är inte trött. bara lite. helgen flöt förbi, pulkaåkning och bastubadande. och jobb, lör-sön. med en dunderförkylning som hette duga. men det gick an ändå. och nu är jag 94% frisk. och den här måndagen tog jag och min syster bilen till Väla, Helsingborg. för lite julshopping. med andra ord kläder till oss själva. och julklapp till brorsan. iofs det enda som är kvar. och vi gjorde det vi är bäst på. gå och kolla på allt på Zara. och utnyttja provrummen till max. en kavaj blev det, till mig själv i julklapp, från mamma o pappa iofs. en skinntopp, ett alldeles för dyrt halsband och en vinröd mössa. som jag äntligen hittade till ett mycket överenskommligt pris, 79 kr. gick bananas inne på Granit. oj vad jag ska köpa allt därifrån när jag flyttar. blev två julkulor i griffel. och en penna för att kunna skriva på de. lite clips och snöre. sånt kul som ska dukas med när det vankas lite julmys. och för att jag och min syster även har en tendens att göra dumma saker åkte vi ner till Nova Lund. för att kolla in topshop som inte var något att ha. alls. men fick lite finbesök av själva Lund och vi satt istället och fikade. och just de, ett par vinterskor, ett par fodrade, de får vi inte glömma, blev det också. sen var de bara att köra hem i vinterlandskapet. gick väldigt bra, satt fint på passagerarsidan och sa till min syster att gasa, ibland. ne, de som har läst vet vad jag har gjort. och till er som läser sista meningen, God natt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin måndag:) <3

2012-12-11 @ 19:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0