new years eve

då lider det här året mot sitt slut. gör som alla andra, sammanfattar, så mycket det går och så mycket jag vill. och bilder, det kan jag nog skrapa fram några.
Januari. firade in nyåret i göteborg. några veckor senare åkte vår dansgrupp upp till Stockholm för att tävla. vann gjorde vi inte, men vi gjorde en hell of a show och vi blev ihågkomna. upplevde min första utekväll i stockholm. den var helt okej. det skulle komma bättre fick jag veta.
februarimånad. månaden som gick fort. för då, då åkte jag o min kära vän Anna till MIAMI. 4 veckors bartenderutbildning, inte så välanvänd idag men ångrar det inte ett dugg, använde falskleg för att kunna festa, och festa de gjorde vi. vi åkte limousin en gång för mycket, vi hängde på stranden så gott det gick, kallt den första veckan, träffade intressanta människor, åt subway varje dag, jag gick upp fem kilo, och nej jag skojar inte. åkte på kryssning till Bahamas, bara en sån sak. bara sådär. och den kryssningen, den är en annan historia. vi hyrde bil, bilade upp till Orlando, utan gps, var en helvetsfärd utan dess like. men vi kom fram, och vi hittade hotell, vi upplevde Disney World och Islands of adventure. hur. häftigt. som helst. 
mars, kom hem i mars. gick in i en depp-mode när jag kom hem första dagen. det var tyst för första gången på 4 veckor. annars fortsatte festandet lika bra som det gjort innan, kan inte komma på att det var något speciellt.
april, månaden började i stockholm. lika där, där blev det alkohol, utekvällar, och en jävla massa skratt. bra helg !
maj, maj maj. månaden då jag fyllde 20. gick till systemet. åkte till NEW YORK. vilket är en resa vi inte pratar om, oj så många fel vi gjorde, jag och min syster. var på 20 årsfest, 25årsfest, var uppe i örebro för att hälsa på min kära vän rebecka och se henne dansa. 
juni. såg Kent på KB i malmö, en väldigt intim konsert. och det var 1 första av 3 Kent-konserter den månaden. testade på nytt jobb, som kom att bli mitt leverbröd bla i december. utekvällar. de var midsommar, och midsommar är inget att prata om. inte för att det hände nåt. utan, det var bara inte kul. åkte till Paris. och vilka dagar vi hade, och vad champagne vi drack. älskar Paris. 
sen kom JULI. sommarmånaden, gick in i ett semestermode. juli började bra. med härliga dagar i stugan på Öland, två utekvällar på Strand. vilken bra dag det blev när ens kära vänner kommer all the way from alvesta för att kunna festa med en. såg Kent igen, den här gången i göteborg. sen kom mitten av juli. den vill jag mest sudda ut, glömma, eller mer se det som ett väldigt suddigt minne. och med detta i huvudet, då jag mådde som sämst, fick jag ändå uppleva en av de roligaste veckorna i mitt liv so far, EMMABODA. oh herregud. det dracks alkohol i mängder, ja det gör det på festival. det var bra väder, träffade nytt folk, va full på konserter, ramlade och skrapade upp benen, fortfarande ärr. dygnade, somnade ståendes på en konsert, hade de bästa morgarna i mitt liv. allt var bara uppåt. tills min väska blev snodd med mina kläder............... sen kom verkligheten ifatt, sömnbrist och annat som legat o grott blev till att min sista vecka på semestern blev jag sängliggandes. 
augsti, sensommaren började smyga sig på. jag såg kent ännu en gång, och den här gången i malmö, igen. upplevde mycket känslor den kvällen. hämtade upp min kära vän Louise på flygplatsen efter några månader ifrån varann!! festade lite till. började ett nytt jobb som varade i några veckor, sen gick jag tillbaka till mitt gamla.
september. mamma o jag åkte till stockholm, sprang tjejmilen, och jag klarade de !! på 1.02, ska tillägga att jag var otränad och aldrig någonsin sprungit mer än 6 km tidigare. jag är stolt. och dagen efter, träningsvärk från helvetet. veckan efter blev det stockholm igen. utgång och skansen. och hotellfrukost. 
oktober. kommer jag knappt ihåg. jo, jag var ute, för att säga hej då till anna som fick för sig att åka till australien på en obestämd tid. kvällen där alla blev runda om fötterna så att säga. började jobba lite smått på helgerna. och sen kom november. repen till revyn började på allvar. jobbade och jobbade. det var pubkväll, det var begravningar och det var julbord. jag sa hej då till mina vilda helger så att säga. jobb, dans och rep är det enda. och så ser även december ut. nån gång där emellan har jag klämt in en tripp till köpenhamn. och för att avsluta årets näst sista dag var jag och pappa på sveriges vackraste ställe, Österlen. tre ord, jag älskar skåne. haväng, absolut bästa. vi åt på skillinge hamnkrog, en rödspätta sitter aldrig fel. och imon, årets sista dag, DÅ är det dags för PREMIÄR av Svråschlaget. årets Hovmantorpsrevy, där är jag minsann med o dansa. och jag är taggad till hårfästet ! med det säger jag god natt. och så får jag ta o önska er ett gott nytt år ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0