vad är kärlek?

kärlek för mig är når jag blir lycklig av någonting. om det så är en materiell sak eller någon som säger eller gör något fint. kärlek kan vara den känslan jag får av en ny seriebox, blir nästan lyckligare av det än när jag köper kläder. det är något visst med det. musik är kärlek. att kunna lyssna på ett album om och om igen, och bli kär lite mer för varje gång man lyssnar på albumet, mer kommer texterna fram och inser hur fina texter det finns. kent är kärlek.
kärlek för mig är mina vänner. ett sms kan förändra en hel dag, för ett litet fint innehåll. eller en fin gest. ett ord, en mening, att prata i telefon länge om allt och inget, att kunna ha någon att prata om, någon som vet exakt vad som menas, utan att behöva förklara. kärlek är att umgås med de jag älskar, och kunna göra det fullt ut. mina vänner och familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0