bilddagboken

när jag först fixade bilddagboken, november 2oo6, fattade jag ingenting, egentligen.
nästan ingen jag kände hade bilddagbok. förutom ngr st. tio vänner i början av "bilddagbokenskarriären", lr vad man kan kalla den. nu har jag 68. 
men bilddagboken har bara blivit större och större. nu är lunastorm ute, det är bilddagboken nu.
och jag tänker aldrig i hela mitt liv kalla bilddagboken för BDB. 
för det är också något som har kommit upp, "BDB nästa", ska kolla min BDB.
och jag spyr på ordet.
det heter bilddagboken.
men bilddagboken har blivit så hypat. 
folk som lägger ut bilder bara för att.
lägger in en bild hämtat från google och skriver ngn text.
ankan som är sjuk kan väl ingen har undgått? 
är det inte meningen att bilddagboken ska va lite personlig?
egna bilder, tagen av sig själv, lr ngn annan kompis lr nåt sånt.
inte google bilder.
och något mer jag hatar är snyggast bilderna.
för dem har nästan ALLA. 
antingen TA MIG TILL KÄRLEK.
lr ngn annan sån lustig bild.
och alla sina problem ska ju skrivas på bilddagboken också, för att folk sedan ska tycka synd, för att få uppmärksamhet. 
men det blir bara jobbigt i längden.
och alla dessa listor.
jag har inte gjort en lista, lr ngt liknade på ett halvår och har inga planer på att göra det.
det enda som är vettigt är att berätta sju sanningar om sig själv.
för då lär man känna personen
men inte "skulle du våga pussa mig?" som är hypad nu, och likaväl "sanning lr konka"
beskriv mig med en smileys, vilka 23 ord passar in på mig?
"beskriv mig med bokstaven ..." gör ett <3 om du tycker om mig, om d inte gör det hatar du mig.
LÖJLIGT! 
jag kan alla dem här i huvudet, för att nästan ALLA som jag har som vänner, även andra lägger ut sånt. och det är bara jobbigt i längden.
visst, jag svarar på en del såna, dem jag verkligen bryr mig om, men inte gör jag det själv.
där går min gräns.  
tycker inte om såna som inte vågar visa vilka dem är.
har en namn som ingen kan lista ut vem det är, och inga bilder, lr i värsta fall, google/snyggast bilder.
dem blir blockade.

så snälla lägg in vettiga bilder, det blir roligare för andra att titta, och bevaka, och kommentera, för det är väl vad dem flesta vill.
jag vet inte om ni bevakar såna som verkligen vill visa sina bilder som dem tagit själva eller fixat i photoshop.
dem har ju en bilddagbok utav en anledning, inte för att alla andra har det. och såna bilddagböcker är mycket roligare att bevaka, man ser fram emot bilderna när man kollar, jag är inte intresserad av 20 egobilder på en dag.

jag har gjort lite av det här själv. så slänger väl mig själv i väggen när jag skriver det här, men det är vad jag tycker nu. innan la jag ut en jävla massa egobilder, bara för att, ingen anledning. jag gör inga listor lr liknade längre, för det är inte kul.
det är roligare att lägga in sina bilder som man har tagit själv lr gjort i photoshop, så att andra kan se dem, och kommentera. 

så nu skriver jag det här, jag använder nu bloggen som en dagbok, och bilddagboken för fler bilder än vad jag lägger ut här.
bilddagboken -> wofflebride

nu har jag skrivit av mig (:
och nu ska jag gå och lägga mig, så god natt!

/wofflebride

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0