Tjuvlyssnat

Asså, finns det något roligare att läsa om än tröga människor? :)

så därför sitter jag just nu på tjuvlyssnat.se och kollar :)
Här är favoriterna♥

Dalängskolan, Lidköping

Två tjejer ~14 sitter i korridoren och pratar om det nationella prov som dom ska ha senare under dagen.
Tjej 1: Men om det börjar halv ett här, då skulle jag ju kunna ringa till någon i Kiruna och säga alla svaren!
Tjej 2: Men alla har ju proven samtidigt?!
Tjej 1: Jaa, men du får ju tänka på tidsskillnaden! Om vi börjar med våra prov här klockan halv ett, då är ju klockan bara typ elva i Kiruna, så då kan jag ju ringa någon i Kiruna och säga alla frågorna.
Tjej 2: Jaa, fy fan vad smart! Men du känner väl ingen i Kiruna?
Tjej 1 (smått besviken): Neej, just det...


Café, stad uppe i norra Sverige

Två tjejer och två killar ~13 sitter och diskuterar snygga kändisar.
Kille 1: Men sångaren i det där tyska bandet som är så kända nu... Hon är snygg!
Tjej 1: Menar du Tokio hotel?
Kille 1: Jaa...Exakt dom! Sångaren är grymt snygg fast hon är emo!
Kille 2: Jag håller med, och att hon kan sjunga är ett plus också!
Tjej 2: Ni vet väl att han är kille?
Kille 2: Ofta?
Tjej 1 (skrattandes): Det är sant!
Kille 1 (chockat): FAN JAG ÄR BÖG!

Datasal på Ingrid Segerstedts Gymnasium, Göteborg

Två elever ~17 sitter djupt nedsjunkna i stolarna och arbetar.
Elev 1: Hur mår du?
Elev 2: Läs min blogg så vet du...
Elev 1: Men vadå..? Har det hänt något?
Elev 2 (upprört): Men läs min blogg bara!

ALVESTA! :o man får akta sig för sånt, snart kmr det väl upp ngt man själv har sagt ! :p

Kassakön på Hemköp, Alvesta

En något irriterad mamma ~35, med en fullastad kundvagn, och hennes dotter ~6 står och väntar.
Dottern: Mamma, jag hittade en målarbok!
Mamman: Jaha?
Dottern: Men den vill du väl inte köpa såklart.
Mamman: Det har du HELT rätt i!
Dottern (sätter händerna i sidorna): Jasså? Är det DEN tiden i månaden igen?

3:ans spårvagn från Majorna

Ett gäng metalkillar kliver på vagnen.
Kille 1: Det är sjukt det därmed barnbidrag.
Kille 2: Vaddå?
Kille 1: Att man får 1050 för sitt första barn, sedan om man får ett till då får man 1050 för det barnet med, plus 1050 till för båda.
Kille 2: Jaha?
Kille 1: Ja men man kan ju typ försörja sig på att föda barn!

/wofflebride


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0