road trip

05.50 i morse väckte pappa mig.
jag somnade om till 06.00
06.10 gick bilen.
jag och pappa påväg till Öland för att ta kort :)
jag tror klockan var 08.00 när vi kom fram till ölandsbron.
stannade precis innan och jag gick ut för att ta kort.
det var kallt som fan!
men jag tog en del fina bilder, om man får skryta ^^x
det jag gillade mest var ljuset, solen hade nästan gått upp, och på vassen var det is. vackert.
tog även ett kort uppe på ölandsbron. två bilar mötte vi. ovanligt.
körde över till västra öland, och tro det eller ej, där var det snö. mest på vägarna, men även "utanför" också.
vi körde, och så stannade vi till vid seby läge (jag har lärt mig vad det heter^^) och fikade och tog kort :)
havet hade frysit!!!!! inte så att man kunde gå, men det var en pir som var full med is, vrf har vi ingen vinter här?
vi körde utmed havet, och ner till Ottenby, Långe Jan. gick runt lite där, och man kände lugnet. riktigt skönt.
åkte vidare upp på östra sidan. körde upp till ölands djurpark, och det var öde.
klockan var runt 11.00 när vi körde till Kalmar.
Gick på IKEA där, och vi köpte två ramar, ett påslakan (som jag ska  ha i branäs ;D) musmatta, batterier, ja och lite annat. åt även där, och dem har lätt den godaste beanässåsen! men shiet vi åt! jag mådde illa sen -.-
efter Ikea körde vi till Kalmar Slott. Ville gå in där, men det var bara öppet den andra helgen i månaden och det här var den tredje ! så vi gick runt slottet istället :) och jag vill bo på ett slott! det verkar så spännande!
sedan kröde vi hemåt, eller mot Kosta (alla affärer var pappas förslag och det är ovanligt!). När vi inte hittade vägen, så stannade vi och så springer det en räv på vägen! Så vi körde sakta efter den, och jag har aldrig sett en levande räv, så det var lite coolt ;) men vi kom fram till Kosta Outlet. Vi gick därinne, fikade igen, mjukglass, och jag köpte en svart fleece jacka, röda underställsbyxor och en grå kopparstransmössa och ett roll on :) pappa handlade lite mer :p
men sen körde vi hemåt men stannade till på city gross i växjö för att handla schampoo och balsam och tandkräm och godis tills imon :D
sen körde vi hem :)
så ungefär 11 h var vi iväg :)
mycket trevligt !


/wofflebride


Kommentarer
Postat av: Johanna

ikeas beanäsås är UNDERBAR

2008-02-16 @ 19:53:28
URL: http://JohanssonJohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0