branäs o8

har inte orkat skriva förrän idag.

igår klockan 18.00 kom jag hem från Branäs. tyvärr, ville helst vara kvar.
ska berätta lite kortfattat hela resan. 
söndag tjugo i nio åkte vi med bussen från alvesta på väg till branäs.
det var inte jättesegt att åka, halvsov hela tiden. kollade även på lite avsnitt av olika program, kommer inte ihåg, på iPoden. tacka för iPods. 
kom fram till Letafors, Sysslebäck, Branäs, vid sextiden tror jag. 
sprang och valde rum, vi tog det största, ett misstag.
i vårt rum sov jag annie isabel rebecka och alle.
på kvällen bastade vi och pratade och körde sanning lr konka, utan konka.
gick och la oss vid 01.00.
dagen därpå, måndag, åkte vi till Branäs :D 
jag hyrde skidor, och sen var det upp i backarna :D 
älskar att åka skidor! 
var kvar i backen till halv 5 sen åkte vi tillbaka till herrgården, där vi bodde. 
på kvällen, kommer knappt ihåg vad vi gjorde, men vi tjejer blev sura på killarna, för dem hängde i vårt rum hela tiden, och låg i våra sängar och rotade och så, så vi sa till dem, och dem blev sura ^^
men, dem kom tillbaka lika snabbt igen :P 
på tisdag åkte jag skidor på förmiddagen. 
sedan testade jag på snowboard :D 
inte åkt snowboard på tre år! 
så det var inte lätt i början.
men jag fick till det till slut, så jag åkte snowboard hela dan.
tror jag stukade tummen, det mpste ha varit när jag åkte snowboard, ramlade bara då, aldrig på skidor ;) 
men jag ramlade rejälttvå gånger på snowboard. rätt på vänstra skinkan, två gånger på samma ställe. och det gjorde ont.
jag andersson stina och felicia åkte ett sista åk i barnbackarna, så skulle vi ta gondolen ner, men givetvis stannar den, och det tar tid innan den går igång, och när vi väl är i liften stannar den, så vi kom försent till bussen, men vi hann me ^^ vi ringde och sa till.
kvällen såg ut som alla andra kvällar, vi hängde i vårat rum och pratade. jag kollade lite på iPoden.
sedan blev det onsdag. sista åkdagen.
jag började med att åka snowboard. självsäkgerheten var på topp när jag klev ur gondolen. knäppte snowboarden, och åker iväg.
jag ramlar det första jag gör. jag ahr tappat allt, på en dag! jag ramlar på samma jävla ställe jag ramlat innan, på rumpan. åker iväg fem meter, ramlar igen, och ännu fem meter, och då ramlar jag på samma ställe igen. då blev jag så jävla arg, så jag och becka bytte tillbaka, mitt i backen, så åkte jag skidor istället.
bytte lite senare på dagen med annie, så åkte lite snowboard.
på onsdagkvällen gjorde vi samma igen. fast nu var jag uppe till tre. gick och lade mig innan dem flesta, men kunde itne sova, givetvis har jag blivit underförkyld. så hade ont i halsen och snorade som fan, så somnade inte förräns vid fyra sen.
och torsdag.
hemfärd.
städade på morgonen och åkte hem vid halv tio tror jag.
jag halvsov hela bussresan hem. var förkyld som fan och mådde illa.
men hem kom jag!
och tio minuter efter att jag kommit hem kom släkten. min syster fyllder 20 :)
men jag slängde mig i duschen, riktig dusch!

ja, det var en kortfattad branäs resa :D
och jag vill tillbaka, för det var riktigt kul !

hela gänget              jag på snowboard annie becka jag        isabel och jag




fuck the system, just play.

/wofflebride

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0